8 Haziran 2012 Cuma

Oracle VirtualBox üzerine 64 bit Windows 7 / Windows XP kurulumu sorunu

Pentest çalışmaları ve eğitim videoları için ufak bir laboratuvar ortamı hazırlıyorum. Bu amaçla sunucu ve masaüstü olarak çeşitli sanal makinalar kuruyorum. Sıra Windows 7 x64 kurulumuna geldiğinde garip bir sorunla karşılaştım. Sağlam olduğuna emin olduğum bir windows iso'su ile sanal makinayı boot ettiğimde aşağıdaki hata oluştu.
Oracle VirtualBox'a 64 bit Windows XP kurulumu esnasında sistemin verdiği bir uyarı aslında hatanın kaynağını daha doğru söylemekte.
Sorunun çözünü sanal makina ayarlarında IO APIC özelliğini devreye almakta.
Kullanılan işletim sistemi çekirdeğine göre genelde tüm 64 bit işletim sistemlerinde APIC özelliğinin devreye alınması gerekiyor. APIC hakkında bilgi aşağıdaki linklerden öğrenilebilir.

http://msdn.microsoft.com/en-us/library/windows/hardware/gg487516.aspx#E4C
http://serverfault.com/questions/74672/why-should-i-enable-io-apic-in-virtualbox

2 yorum:

  1. Kardeşim yaptım yine aynı sorunu yaşadım... Olmuyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eline sağlık kardeşim çok iyi oldu bazı işlemciler bu şekilde yapsanız'da desteklemeyebilir. İşlemcinin de özelliklerinin desteklemesi gerekmekte. Desteklemiyorsa yeni nesil işlemci bir bilgisayar almak gerekiyor tabi.

      Sil